Klachten

Hebt u een probleem met uw aanbieder van televisie? Heeft u bijvoorbeeld slechte of geen beeld ? Of bent u afgesloten ? Dan kunt u uw aanbieder vragen om uitleg. Ook kunt u uw aanbieder vragen uw probleem op te lossen. U kunt hiervoor de volgende stappen ondernemen.

Neem eerst contact op met uw aanbieder en vertel uw klacht. Misschien is er een eenvoudige oplossing voor uw probleem. Hij kan u ook meer informatie geven over de algemene voorwaarden.

Wordt uw vraag niet beantwoord of wordt het probleem niet opgelost? Stuur dan een brief aan uw aanbieder.

Bent u niet tevreden met de oplossing van uw aanbieder? Of reageert uw aanbieder later dan u had gevraagd in uw brief? Ga dan naar de Geschillencommissie als uw aanbieder hierbij is aangesloten. Neemt de commissie vervolgens een besluit? Dan moeten u en uw aanbieder zich hieraan houden.

Let op

U moet de rekeningen vaak wel blijven betalen, ook al ligt uw klacht bij de Geschillencommissie. Raadpleeg hiervoor de algemene voorwaarden bij uw abonnement.

U kunt ook naar de rechter gaan met uw klacht. Bijvoorbeeld als uw aanbieder niet is aangesloten bij de Geschillencommissie. Wij adviseren u dan eerst informatie op te vragen bij een rechtswinkel of bij het Juridisch Loket. Zij geven u gratis juridisch advies over uw rechten. En ze weten vaak of u een schadevergoeding kunt krijgen. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u ook contact opnemen met uw verzekeraar.